Tuesday, September 13, 2011

Sinar baru Angola.. Leila Lopes.

Leila Lopes of Angola is crowned Miss Universe

Associated Press, 09.13.11, 01:44 AM EDT

SAO PAULO -- Newly crowned Miss Universe Leila Lopes hopes her victory will allow her to assist her native Angola further escape its history of war and impoverishment and said she plans to focus on combatting HIV around the globe.
Speaking in a timid voice early Tuesday shortly after taking the crown in South America's largest city, the 25-year-old Lopes said that "as Miss Angola I've already done a lot to help my people."

"I've worked with various social causes. I work with poor kids, I work in the fight against HIV. I work to protect the elderly and I have to do everything that my country needs," she said. "I think now as Miss Universe I will be able to do much more."

Lahir di Benguela, Leila Lopes adalah anak dari Cape Verdean, yang mempunyai kelulusan Pengurusan Perniagaan di England. Setelah menjadi Miss Angola dan Miss potogenik setelah itu mewakili negaranya ke pertandingan Miss Universe.

Leila Lopes telah dimahkotakan sebagai ratu cantik Dunia 2011 mengalahkan berpuluh peserta yang lain dari seluruh pelosok dunia. Beliau yang lahir dari dunia yang dibelenggu dengan masalah HIV di negaranya telah memberi satu nafas baru kepada negaranya Angola untuk menggerakkan dunia agar memberi tumpuan kepada masalah yang tidak terkawal dan merebak ke seluruh benua Safari. Angola telah mencuri tumpuan dengan apa yang dikatakan kecantikan seorang wanita yang bakal menggoncangkan hati pemimpin dunia untuk mendampingi negara yang sering bergolak itu. Sinar baru telah menjelma di Angola.. negara yang sering dimomokkan sebagai medan perang saudara, kemunduran, kotor dan tidak meletakkan wanita di kedudukan yang dipandang tinggi. Walaupun Leila Lopes mendaki kejayaan dari negara luar tetapi jiwa Angolanya tidak dapat memisahkan daripada menyukai makanan tradisi negaranya seperti kalulu, daging lembu kering dengan jamur jagung, mufet, jeroan ayam, dan kisaki namun kecantikan bentuk badanya yang cantik adalah kerana Leila tidak menyukai okra dan makanan berminyak walaupun tidak begitu mengawal keinginan untuk makan dalam jumlah yang banyak.

Itulah harga yang amat tinggi bagi seorang wanita, walaupun warna kulit sering dipandang sebagai tarikan utama tetapi kecantikan yang sebenarnya adalah disebabkan pelbagai faktor termasuklah intelek, pergaulan dan personaliti.


No comments:

Post a Comment